Όταν ταξιδεύουμε έχουμε κάποια δικαιώματα σε διάφορες περιπτώσεις σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μη ξεχνάμε αυτά τα δικαιώματα και να διεκδικούμε καθετί ορίζει ο νόμος. Ο κάθε επιβάτης δικαιούται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης. Ανάλογα την απόσταση της πτήσης και την καθυστέρηση επιβίβασης ο επιβάτης δικαιούται:
(α) € 250 για πτήσεις έως και 1500 χιλιομέτρων
(β) € 400 για πτήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης άνω των 1500 χιλιομέτρων.
(γ) € 600 για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στο (α) ή (β), πιο πάνω.
Οι επιβάτες δικαιούνται επίσης τα ακόλουθα από την αεροπορική εταιρία τους, κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης καθυστέρησης
1) Σε περίπτωση μεγάλων καθυστερήσεων (δύο ώρες ή περισσότερο, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης), στους επιβάτες θα πρέπει να προσφερθούν δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά, δύο δωρεάν τηλεφωνήματα, τέλεξ ή φαξ ή μηνύματα Email,
2) Εάν η καθυστέρηση απαιτεί αναβολή της πτήσης μέχρι την επόμενη μέρα, στους επιβάτες πρέπει να προσφέρεται δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και ξενοδοχείου,
3) Όταν η καθυστέρηση είναι πέντε ώρες ή και περισσότερο, οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν την επιστροφή του πλήρους αντιτίμου του εισιτηρίου τους μαζί με (εάν ισχύει) πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο από το οποίο αναχώρησαν.
Οι επιβάτες δικαιούνται οικονομική αποζημίωση για ακυρώσεις πτήσεων, εκτός εάν η αεροπορική εταιρία τους έχει ενημερώσει για την ακύρωση, τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την πτήση, ή εάν στους επιβάτες έχει προσφερθεί εναλλακτική πτήση, κοντά στην αρχική ώρα του ταξιδιού τους. Οι αεροπορικές εταιρείες απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης σε περίπτωση που η ακύρωση της πτήσης οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις.
Πηγή των παραπάνω πληροφοριών: εδώ